wtorek, 1 lipca 2014

Lekka zapiekanka z brokułem i cukinią


























Za co kochamy zapiekanki?? Za prostotę wykonania, za warstwy i przede wszystkim za ciągnący się seeerrr... U mnie dziś pyszna, lekka i bezmięsna zapiekanka z brokułem, cukinią i twarogiem...

Jak ja to robię:

opakowanie makaronu świderki 
duży brokuł
2 małe cukinie
2 pory
ok. 100g białego sera (może być więcej)
starta mozzarella 
oliwa, ulubione przyprawy

sos beszamelowy:
2 łyżki mąki (takie z czubem)
2 łyżki masła
2,5 szkl. mleka
sól, gałka muszkatołowa


Brokuła dzielę na różyczki wrzucam do zimnej, osolonej wody i gotuję. Od momentu zagotowania ok. 5 min, sprawdzam widelcem czy jest już odpowiednio nie zbyt miękki i nie zbyt twardy. Makaron gotuję wg przepisu na opakowaniu.Cukinię kroję w talarki i podsmażam przyprawiając solą i ziołami prowansalskimi. Naczynie smaruję masłem i wykładam na dno posiekane drobno pory. Kolejną warstwą jest makaron, następną brokuł i cukinia. Na warzywa wykładam pokruszony biały ser.

Teraz kolej na sos:
Na małym ogniu, w rondlu roztapiam masło. Dodaję mąkę i energicznie mieszam pilnując, aby się nie zrumieniła. Cały czas mieszając wlewam mleko i całość zagotowuję. Już po zdjęciu z ognia doprawiam solą i gałką.

Gotowym sosem polewam moją zapiekankę. Sosu wychodzi dosyć sporo, nie musimy używać całości.
Zapiekankę wkładam do rozgrzanego piekarnika na ok 25 min., następnie posypuję całość startą mozzarellą i zapiekam jeszcze przez kilka minut tak, aby ser się roztopił.

Jest pysznie:-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz